divendres, 30 de setembre de 2016

Segle XXI: La era del mestre digital

Què seria de nosaltres sense la tecnologia? Creus que ha sigut un avantatge per a la societat?
I per l'aprenentatge?

Des del segle XX fins a l'actualitat, les tecnologies s'han integrat a la nostra societat fins al punt en què són complementàries en la vida quotidiana de cada individu, un gran exemple d'aquest és el mòbil, una eina que s' ha fet indispensable, la qual ens pot proporcionar multitud de possibilitats que abans no se'ns oferien. Hem hagut de desenvolupar una nova capacitat per adaptar-nos a aquesta situació, és a dir, a hores d'ara es pot llegir el diari a través d'una pantalla i, en lloc d'escriure cartes, enviar e-mails. Per una altra banda, fixant-nos en la finalitat d'aquest blog, volem recalcar com s'ha vist afectada l'educació respecte a la tecnologia, on podem distingir dos rols en educació: el rol de l'estudiant, on aquest ha de ser actiu en la construcció del seu propi procés d'aprenentatge i el rol del mestre.

Els mestres són essencials per a què els alumnes tinguin èxit, i els del segle XXI han d'incloure una competència fonamental, la competència digital, és a dir, els mestres han de saber crear continguts digitals per implementar-los a l'aula i així, crear un enriquiment en l'aprenentatge dels nens. D'aquesta manera també ajudem a fomentar la motivació als alumnes, i per aquest motiu, hem elaborat un exemple pràctic visual, una infografia , on es poden observar les diferents competències. com per exemple ser competent, empàtic, dinàmic, flexible, etc, que ha de tenir un mestre del segle XXI. Creiem que és un bon recurs, ja que s'observa una interacció entre els alumnes i l'educador, on es mostren els rols que hi ha a l'aula.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada